به روزترين وبلاگ
 




سيستم پرسش و پاسخ آنلاين مانند سايت هاي Yahoo Answers, Quora, Stackoverflow يا هر سايت معتبر ديگر يكي از بهترين راه هاي يادگيري از ديگران و در كل اشتراك گذاري مطالب هستش. در اين آموزش قصد داريم شما نحوه ايجاد فروم(سيستم پرسش و پاسخ) را در وردپرس به شما آموزش دهيم.
يكي از افزونه هاي خوب و قوي در اين زمينه افزونه DW Question Answers است.
براي شروع افزونه را دانلود و نصب مي كنيم، بعد از نصب پلاگين به طور خودكار دو صفحه با نام هاي DWQA Ask Question و DWQA Question به ليست صفحات شما اضافه ميشود كه صفحه اول براي ايجاد يك سوال و صفحه دوم براي نمايش همه سوالات به كاربر مي باشد. شما مي توانيد نام و نامك اين صفحات را به خواست خودتان تغيير دهيد.





در مرحله بعد شما بايد از قسمت تنظيمات وردپرس امكان ثبت نام كاربران را فعال كنيد. براي اين كار به منو تنظيمات و گزينه همگاني برويد و قسمت عضويت را براي سايت خود فعال كنيد. “نقش پيش فرض را روي مشترك تنظيم كنيد“.





بعد از انجام مراحل بالا به سراغ تنظيمات پلاگين مي رويم. در بخش تنظيمات پلاگين شما بايد صفحاتي كه فرم ايجاد سوال و نمايش همه سوالات را نمايش مي دهد به پلاگين معرفي كنيد. در بخش تنظيمات زماني شما بايد تعيين كنيد كه يك سوال تا چه مدتي به عنوان سوال جديد نمايش داده شود و در قسمت دوم تنظيم زماني شما تعيين مي كنيد كه يك سوال بعد از چند روز به عنوان سوالات آموزش وردپرس به تعويق افتاده نمايش داده شود. و در قسمت آخر شما نامك صفحه اي كه قرار است يك سوال را نمايش دهد قرار مي دهيد.
كار ما در تب تنظيمات پلاگين تمام شد و حالا به تب notification مي رويم. در اين قسمت شما مي توانيد ايميلي كه قرار است با ايجاد يك سوال يا يك پاسخ و كامنت به كاربر ارسال شود را سفارشي كنيد.





و در تب آخر كه شما مجوزهاي دسترسي را براي كاربران با نقش هاي متفاوت تعيين مي كنيد.




اين پلاگين طوري طراحي شده كه با اكثر قالب هاي وردپرس مي تونه به راحتي كار كنه.
قابليت جستجو و مرتب سازي بر اساس وضعيت، دسته بندي، نمايش و … براي سوالات وجود دارد، امكان امتيازدهي به سوالات از طرف كاربران و خيلي امكانات ديگه رو توي اين افزونه مي تونيد داشته باشيد.





منبع : آموزش وردپرس

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ] [ ۰۵:۰۹:۳۴ ] [ الهام كشاورز ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

با سلام خدمت دوستان عزيز اميدوارم كه از مطالبي كه در اين وبلاگ منتشر ميكنم راضي باشيد لطفا نظراتتون رو بگيد موفق باشيد دوستان
نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 4
دیروز : 23
افراد آنلاین : 1
همه : 1475
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب