به روزترين وبلاگ
 

 

گوگل درايو يكي از پرطرفدارترين ابزارهاي ذخيره‌سازي اطلاعات در فضاي ابري (cloud storage) است. در اين مقاله قصد داريم تا شما را با برخي از ترفندها و نكات سودمند در مورد گوگل درايو بيشتر آشنا كنيم.

Google Drive يكي از محبوب­‌ترين سرويس‌­هاي ذخيره‌سازي در فضاي ابري است كه امكانات بسياري را در اختيار كاربرانش قرار داده است. تركيب فوق­‌العاده‌ي اين ابزار هوشمند با اپليكيشن­‌هاي third-party و سرويس‌­هاي گوگل، آن را به انتخابي مناسب از ميان ساير ابزارهاي مشابه، مبدل ساخته است.

اگر شما از كاربران گوگل درايو هستيد بايد بدانيد كه اين ابزار، ابزاري فراتر از يك فضاي ذخيره‌سازي است و اگر شما زمان كمي را براي آموختن برخي از ويژگي‌هاي گوگل درايو اختصاص دهيد، مي‌­توانيد عملكرد بهتري داشته باشيد.

۱- الصاق و ارسال فايل‌هاي حجيم با Gmail

گوگل درايو

 

در Gmail شما احتياجي به ارسال فايل‌­ها از طريق كامپيوتر خود نداريد، مي­‌توانيد فايل­‌هاي ذخيره شده در گوگل درايو را به عنوان ضميمه به Gmail خود اضافه كنيد. اين كار مزاياي فراواني دارد و يكي از مهمترين آن­ها، توانايي ارسال فايل‌­ها با حجمي معادل ۱۰ گيگا بايت است ( در حالت استاندارد اين مقدار تنها ۲۵ مگابايت است). بعلاوه هنگام افزودن فايل­‌ها از طريق گوگل درايو، آن­ها بلافاصله و بدون نياز به آپلود دوباره به متن الصاق مي­‌گردند( اهميتي ندارد كه حجم فايل چقدر است). تنها با كليك بر روي دكمه‌­ي insert files from Drive و دكمه‌ي attachment فايل مورد نظر اضافه مي‌شود.

۲- ذخيره‌ي محتواي آنلاين در گوگل درايو


گوگل درايو

مشابه Evernote، گوگل درايو براي شما امكان ذخيره‌ي محتواي آنلاين را با استفاده از مرورگر كروم ايجاد مي‌كند. البته نه به خوبي Evernote، اما مي­‌توانيد از آن استفاده كنيد. براي رسيدن به اين هدف، شما مي­‌توانيد در كروم، Save to Google Drive را انتخاب كنيد. اين فرآيند براي شما امكان ذخيره‌ي مستقيم متون آنلاين(در Google docs)، تصاوير، فايل­‌هاي صوتي و تصويري را در گوگل درايو ايجاد مي­‌كند. بعلاوه مي­‌توانيد از صفحات وب اسكرين‌شات بگيريد و در صورت تمايل در درايو ذخيره نماييد.

۳- استفاده از تكنولوژي OCR
گوگل درايو به همراه تكنولوژي OCR) Optical Character Recognition) براي استخراج متن از تصاوير و فايل­‌هاي pdf، ارائه شده است. روند كار بسيار ساده است: بر روي عكس يا فايل PDF مورد نظر خود در گوگل درايو راست كليك كنيد، به روي گزينه‌ي “Open With” برويد و بر روي “Google Docs” در منوي باز شده كليك كنيد.


گوگل درايو
تصوير يا فايل PDF در Google Docs به همراه متن نوشته شده در زير آن، نمايش داده خواهد شد. البته متن كامل نخواهد بود؛ اما تا حدودي مي­‌تواند توضيح آموزش طراحي سايت روشني از تصوير ارائه دهد.

۴- دسترسي به كليدهاي ميانبر در گوگل درايو


گوگل درايو

 

مثل ساير اپ­‌هاي گوگل، گوگل درايو نيز با تعداد زيادي كليد ميانبر عرضه شده. براي دسترسي به اين ميانبرها كافيست از كليد “?+shift” در هر جايي از گوگل درايو كه هستيد، استفاده كنيد. پنجره­‌اي به همراه تمامي

ميانبرهاي موجود باز مي‌شود. مواردي را كه مي­‌خواهيد به خاطر بسپاريد. با اين روش مي­‌توانيد كارها را سريع‌­تر انجام دهيد.

۵- آپلود فايل‌­ها به وسيله‌ي كشيدن و رها كردن( Drag and Drop)
براي آپلود فايل‌ها در گوگل درايو، شما الزاماً مجبور به كليك بر روي دكمه­‌ي new و انتخاب فايل نيستيد؛ بلكه تنها مي‌­توانيد فايل‌هاي مورد نظر را از كامپيوتر خود با استفاده از روش كشيدن و رها كردن (Drag and Drop) به گوگل درايو انتقال دهيد تا به صورت اتوماتيك شناسايي و آپلود شوند.

آموزش برنامه نويسي

۶- پين كردن گوگل درايو در نوار وظيفه (Taskbar)


گوگل درايو

اگر مي­‌خواهيد هر كجا كه هستيد بتوانيد به سرعت به پوشه‌­ي گوگل درايو دسترسي داشته باشيد، بهتر است آن­را در نوار وظيفه‌ي ويندوز قرار دهيد. همه­‌ي آنچه بايد انجام دهيد اين است كه پوشه­‌ي گوگل درايو را با استفاده از روش كشيدن و رها كردن (Drag and Drop) به نوار وظيفه اضافه كنيد. آيكن فايل اكسپلورر در نوار وظيفه ايجاد مي‌­شود (اگر در حال حاضر وجود نداشته باشد). بر روي آن راست كليك كنيد؛ سپس هر زمان كه مايل باشيد مي­‌توانيد بر روي پوشه­‌ي گوگل درايو كليك كنيد و به آن دسترسي داشته باشيد.

۷- به فايل‌­هاي صوتي گوش كنيد


گوگل درايو

شما تنها قادريد فايل­‌هاي صوتي را از گوگل درايو دانلود كنيد، زيرا نرم‌­افزار پخش موسيقي در گوگل درايو وجود ندارد. اگر مي‌خواهيد در گوگل درايو موسيقي گوش كنيد، Music Player for Google Drive را دانلود كنيد تا امكان پخش فايل­‌هاي صوتي در گوگل درايو را داشته باشيد.

نتيجه گيري
نكات بسياري راجع به گوگل درايو وجود دارد و اين­‌ها تنها چند ترفند ساده هستند. شما بايد خودتان تلاش كنيد تا نكات بيشتري ياد بگيريد. اگر ترفندهاي بيشتري راجع به گوگل درايو مي‌دانيد، مي‌توانيد آنها را در بخش ديدگاه‌ها با ما در ميان بگذاريد.

منبع : آموزش وردپرس

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ تير ۱۳۹۵ ] [ ۰۹:۴۲:۱۰ ] [ الهام كشاورز ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

با سلام خدمت دوستان عزيز اميدوارم كه از مطالبي كه در اين وبلاگ منتشر ميكنم راضي باشيد لطفا نظراتتون رو بگيد موفق باشيد دوستان
نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 22
دیروز : 5
افراد آنلاین : 1
همه : 1470
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب