به روزترين وبلاگ
 

در يك كلينيك دندانپزشكي ، از چند كارمند و تعدادي دكتر دندانپزشك و منشي تشكيل شده كه اين دندان  پزشكها ممكن است هر كدام مسئول بخشي باشند و يا اينكه از كارمندان اداره ي قسمت هايي را به عهده بگيرند . در يك كلينيك دندانپزشكيبه زيبايي دندان و ترميم و درمان آن  ميپردازند . هر وقت هر كدام از ما مشكلي در دندان و دهان برايمان پيش بيايد مي توان با مراجعه به دندان پزشكي و دادن هر مشكلي به دست متخصص آن در پي رفع مورد پيش آمده مي پردازند . اگر دچار دندان درد شويم ابتدا بايد بررسي شود كه به چه علت دندان درد ايجاد گرديده و  در پي رفع آن بر آييم .  و يا  وقتي مشكلي ديگر براي دندان پيش بيايد مانند شكستگي بر اثر تصادف و يا سانحه اي رخ دهد بايد بر طبق موارد درماني و مشكلي كه براي بيمار پيش آمده به رفع مشكل پرداخت . در خيلي از كلينيك ها و مطب هاي دندان پزشكي به كار ارتودونسي مي پردازيم. كه ارتودونسي براي مواردي به كار مي رود ، كه دندان ها برجسته تر و جلوتر از حد معمول باشد و به گونه اي كه بر ظاهر و زندگي اجتماعي فرد تأثير منفي بگذارد. اما متأسفانه ارتودونسي در دانشگاه هاي كشور ما خيلي براي آموزش آن جدي گرفته نمي شود و اين د باعث بروز يك سري مشكلات از لحاظ خروجي دانشجويان فارغ التحصيلي مي باشد و در نتيجه بار تجربه در كلينيك ها كم شده و بايد به رفع اين مشكل پرداخته و خود را خود كفا كنيم تا در سطر دندانپزشكي جهاني قرار گيريم. 
 در كلينيك هايي كه مراجعه مي كنيم در حوزه ي دندان پزشكي بارها  با اين موضوع مواجه شديم كه دفتر چه هاي خدمات درماني خاصي را قبول مي كنند ، نه همه ي دفترچه هاي خدمات درماني . ما به غير از بيمارستان ها ي دولتي و غير دولتي ميتوانيم به كلينيك ها مراجعه كرده و از امكاناتي كه  معمولاً در كلينيك ها موجود است و بيشتر هم مي باشند ، برخوردار شويم. زيرا  در بيمارستان ها ي دولتي  خيلي ديده شده كه بيشتر به جنبه هاي ترميمي و درماني دندان و گاهي فقط كشيدن دندان مي پردازند و  خيلي از وقتها بسيار شلوغ و يا شرايط سختي براي گرفتن نوبت وجود دارد .بنابراين كلينيك هاي به نياز هاي مختلف ديگر در حوزه ي دندان پزشكي زده شدند و شروع به گرفتن و پذيرش بيماران مختلف كردند. يك دكتر دندان پزشك هم ميتواند در بيمارستان هاي دولتي مشغول به كار شود و هم در كلينيك ها و مطب  ، اما براي گرفتن مطب نياز به جواز دارد .  درايران  بيمارستان ها و تأمين اجتماعي و بيمارستان هاي مشاغل خاص مانند ارتش ، سپاه ،نيروي انتظامي و نيروي هاي ديگر و .... مي باشد كه هر كدام داراي مزيت هايي براي استفاده ي نه تنها خدمات دندان پزشكي بلكه خدمات درماني ديگر است.
 رشته ي دندان پزشكي داراي شاخه هاي متعددي مي باشد كه هر كدام دنيايي متفاوت دارند و هر كدام داراي خدمات خود مي باشند.   در كشور ما تعداد كلينيك هاي خصوصي بسيار شده است و آن هم به دليل اينكه خيلي از دندان پزشكان نمي توانند در بيمارستان  هاي دولتي مشغول به كار شوند و يا نمي خواهند بنابراين به زدن مطب شخصي و يا كلينيك  دندانپزشكي مي پردازند  كه يك مطب و كلينيك در ساعات مشخصي باز مي باشد كه معمولاً اگر دندان پزشك در جايي ديگر مشغول به كار باشد نمي تواند نمي تواند صبح ها به كلينيك مراجعه كرده و بنابر اين بعداز ظهر ها تا شب به مداواي بيماران خود مي پردازند.  ونير كردن و جرم گيري و ايمپلنت و كاشت دندان هاي دايم و متحرك و كامپوزيت و ارتودنسي و جراحي لثه و طرح هاي لبخند هاي متنوع، كشيدن دندان ، به خصوص دندان عقل و ليمينت دندان و.... انجام مي گيرد. براي اصلاح لبخند ها و ايجاد لبخند زيبا يكي از وظايف دندان پزشك زيبايي مي باشد كه بايد با دقت بالايي هر كدام انجام گيرد.  متأسفانه هزينه هاي دندان پزشكي در ايران بسيار سر سام آور است و اين خود باعث شده عده ي زيادي نتوانند به مراكز درماني مراجعه كنند و براي سلامتي خود هزينه اي به اين زيادي صرف كنند.
سايت دندانپزشكي براي ارايه ي خدمات هاي مختلف به مشتريان از تلاش هاي شبانه روزي در بيشتر مواقع برخوردار هستند . خيلي از كلينيك ها ممكن است تنها در بعضي از روزها باز باشند و يا اينكه بخش دندان پزشكي آن در بعضي از مواقع مي تواند باشد كه آن به برنامه ي آن محل   و وقت هاي حضور يك دندانپزشك بستگي دارد . خوشبختانه خيلي از دندانپزشكان ما در كشور ايران و در جهان شناخته شده هستند ، به گونه اي براي درمان بيماران كل دنيا از آنها درخواست كمك مي كنند و مي خواهند از علم و تجربه ي وي استفاده كنند. 
 نياز ما در طي زندگي به يك دندانپزشك در زمينه ها و شاخه هاي متفاوت حس مي گرديده و اين نياز به تدريج برآورده و امروزه ما بهترين دندانپزشكان جهان را داريم . تاريخچه ي دندان پزشكي در ايران زياد در دست نمي باشد و نمي توان حدس زد كه توسط چه كساني ايجاد گرديدند ولي احداث مدرسه و دانشگاه دندانپزشكي به خيلي قبل و دوره اي كه دكتر سياح بعد از تحصيلات خارجه ي خود به ايران بازگشت برمي گردد و وي در مدرسه ي  دارالفنون يك مكاني را اخداث كرد براي اموزش دندناپزشكي به شاگردان و كارآموزاني كه به اين رشته علاقه مند بودند. براي  همين در اين مركز هم آموزش صورت مي گرفت و هم درمان و خدمات آن.
در كلينيك هاي مجهز مي توان هر مشكلي كه براي دندان خود به وجود آمده را برطرف نمود و كشور را از اين بابت مستغني كرد و  فهميد كه داشتن مهارت و تجربه و داشتن پزشكان و دندانپزشكان حرفه اي نياز هر كشوري مي باشد.
مراكز خدمات درماني بايد سعي كنند كه براي  تمام نياز هاي مشتري و بيماران به گونه اي عمل كنند تا كار و خدمات خوب و كامل را به آنها عرضه دارد. 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ] [ ۱۰:۵۶:۵۸ ] [ الهام كشاورز ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

با سلام خدمت دوستان عزيز اميدوارم كه از مطالبي كه در اين وبلاگ منتشر ميكنم راضي باشيد لطفا نظراتتون رو بگيد موفق باشيد دوستان
نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 12
دیروز : 41
افراد آنلاین : 1
همه : 1683
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب