به روزترين وبلاگ
 

بيماران در حال رشد اغلب به بازسازي هاي پروتزي در نواحي بي دندان نياز دارند. تروما و هاپيودنشيا شايع ترين ناهنجاري هاي مسبب بي دنداني مادرزادي كودكان هستند. درمان معمول بيماران قبل از تكميل رشد اسكلتي و دنداني، پروتزهاي متحرك است.

با اين حال تحليل استخوان الويول باقي مانده، مشكلات پريودنتال و پوسيدگي هاي ثانويه با كاربرد پروتز متحرك افزايش مي يابد. امروزه ايمپلنت به علت كاهش نياز به اماده سازي دنداني در بي دنداني نسبي، افزايش گير وثبات در بي دنداني كامل، افزايش زيبايي و قدرت جوندگي و بهبود كيفيت زندگي در بسياري موارد بهترين طرح درمان در نواحي بي دندان بوده و تمايل به استفاده از آن به علت موفقيت پوتزهاي متكي بر ان رو به افزايش است.

در يك متااناليز، ميزان بقاي ايمپلنت 6 ماه بعد از تحمل بار 93.6 % براي دنچرهاي نسبي ثابت و 97.5 % براي روكش هاي تك ذكر شد. بزرگ ترين نگراني در قراردهي ايمپلنت در كودكان و نوجوانان، رشد اسكلتي و دنداني است. اثر رشد بر موقعيت ايمپلنت و اثر ايمپلنت و پروتزهاي متكي بر ان بر رشد اسكلتي و دنداني ، محدوديت هايي در كاربرد معمول ان در افراد در حال رشد ايجاد مي نمايد. درخواست بيشتر جهت كاربرد ايمپلنت به علت افزايش اگاهي والدين از اثرات مثبت رواني آن، همچنين تمايل به درماني با ثبات تر و بهبود حفظ استخوان از نظر فيزيوليژيكي در نواحي بي دندان مادرزادي يا ترومايي در مقايسه با پروتز متحرك، دندانپزشك را مجبور به ارزيابي و اگاهي بيشتر از روند رشد و اثرات متقابل آن با قراردهي ايمپلنت مي نمايد.

با وجود مزاياي كاريرد زودهنگام ايمپلنت در برخي بيماران با شرايط ويژه با فواصل زياد بين دنداني قراردهي تاخيري ايمپلنت تا زمان تكميل رشد اسكلتي و دنداني و كاريرد درمان هاي جايگزين نظير پروتزهاي متحرك و ثابت و ارتودنسي ثابت شده است. زيرا ايمپلنت در يك محيط ديناميك قرار داده مي شود و مشابه دندان عمل نمي كند و در طي رشد و جابجايي دندان ها نيز ثابت است و سبب ناهنجاري و برهم زدن رديف دنداني مي شود.

از سوي ديگر تفاوت هاي فردي فراوان و غير قابل پيش بيني به خصوص قبل از تكميل رشد نيز پيشگويي نتايج ايمپلنت گذاري را ناممكن مي سازد. لذا قراردهي ايمپلنت در دوران دنداني مختلط و حتي طي بلوغ، پيش اگهي محدودي دارد و درصورتي كه دندان پزشك مجبور به قراردهي زودهنگام ايمپلنت است، نواحي بي دندان طويل تر و متعددتر بر بي دنداني هاي منفرد برتري دارند.

 

سورس: ايمپلنت

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ] [ ۰۳:۳۸:۱۳ ] [ الهام كشاورز ] [ نظرات (0) ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

با سلام خدمت دوستان عزيز اميدوارم كه از مطالبي كه در اين وبلاگ منتشر ميكنم راضي باشيد لطفا نظراتتون رو بگيد موفق باشيد دوستان
نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 2
دیروز : 8
افراد آنلاین : 1
همه : 1613
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب