به روزترين وبلاگ
 

شكمت بزرگ و شل و وله؟! نگران نباش! 5 مدل شكم رايج در بانوان به همراه راه حل قطعي آب شدن شكم در هر مدل!
متاسفانه خيلي ازخانوم ها شكم دارن و با آب شدن شكم مشكل دارن! چه اون هايي كه زايمان كردن چه اون هايي كه حتي ازدواج نكردن! خيلي از خانوم ها فكر مي كنن كه اگر روزي سيصد تا درازنشست بزنن شكمشون آب ميشه اما بايد بگم كه اين يه تفكر اشتباهه و براي همه نميشه يك نسخه پيچيد!
تو اين محصول 5 مدل شكم رايج در بانوان به همراه راه حل آب شدن شكم در هر مدل توضيح داده ميشه! وقتي نوع شكمت رو شناسايي كردي ميتوني راه حل مخصوص به خودت رو انجام بدي!
هر نوع شكم همراه با دليل ايجاد شدنش، عاداتي كه منجر به پايداريش ميشه و برنامه بازسازي مخصوص به خودش ارائه شده!
به عنوان مثال يكي از دلايلي كه باعث ايجاد شكم ميشه استرسه!
1. شكم ناشي از استرس
روش شناسايي اين مدل:
اين افراد كمالگرا هستن و غالبا مستعد مشكلات گوارشي مثل سندروم روده تحريك پذيرن! تشخيص اين مورد ساده ست چون وزن شكم در ناحيه ميان تنه و ناف واقع شده! استرس باعث ترشح هورمون كورتيزول ميشه كه بدن رو براي ذخيره چربي در اطراف شكم تقويت ميكنه! اين نوع شكم ها سفت هستن نه شل!
 
عادات بد معمول اين مدل:
وعده هاي غذاييت رو حذف مي كني!
مصرف كافئينت زياده و باعث آسيب به سيستم آدرنالت ميشه!
تنقلات و فست فود زياد ميخوري چون تهيه ش راحت تره!
 
برنامه آب شدن شكم ناشي از استرس:
1- شب ها زودتر بخواب! خانوماي استرسي مشكلات خواب دارن كه در كار هورمون لپتين اختلال ايجاد مي كنه! اي هورمون وظيفه تنظيم متابوليسم رو به عهده داره! بخاطر همينه كه وقتي خسته ايم دلمون چيزهاي شيرين و چرب ميخواد تا سطح انرژي بالا بره!
2- روزانه دو فنجان بيشتر چاي و قهوه مصرف نكن!
3- خستگيت رو با تنفس عميق يا حمام طولاني قبل از خواب رفع كن!
4- ايروبيك و عرق كردن براي تو مناسب نيست، در عوض پياده روي طولاني، يوگا و كار با وزنه برات خوبه!
5- غذاهاي حاوي منيزيم مثل سبزيجات با رنگ سبز تيره، آجيل و دانه ها رو مصرف كن!
 
براي دريافت رايگان روش هاي آب شدن شكم در 4 مدل ديگه به پيج زير مراجعه فرماييد:


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ اسفند ۱۳۹۵ ] [ ۱۰:۵۶:۰۷ ] [ الهام كشاورز ] [ نظرات (0) ]

چگونه عادتها رو با استفاده از قانون جذب تغيير بديم؟

عادتها رفتارهاي ساده اي هستند كه ما آنها را ياد گرفته ايم مثل سيگار كشيدن ، ناخن جويدن ، كمبود اعتماد به نفس، اضطراب ، بدبيني ، به تعويق انداختن كارها، وابستگي به مواد مخدر، منفي بافي، اضافه وزن و .....

 چگونه الگوهاي فكريمان را عوض كنيم؟

و شامل اعمالي هستند كه ما در مدت طولاني، آنها را تكرار كرده ايم.


برداشتن چهارقدم مهم در تغيير باور با قانون جذب ، درباره هر انساني لازم است:


1 – در هر تصميمي كه در هر زمان براي تغيير خودت مي گيري، آن تصميم تو در همان زمان ، ارزش دارد و ممكن است كه در آينده نياز به بازنگري و ارتقا داشته باشه.


2 – ارزش تو با عادتهات سنجيده نميشه و هر انساني در درون خودش ، ارزشي والا داره.


3 – حرفها و عكس العملهاي مردم، درباره تو و كاري كه انجام مي دهي، متعلق به خود اونهاست نه متعلق به تو، و تو مسئوليتي در قبال حرفهاي مردم نداري.


4 – تو قادر هستي براي تغيير عادتهات ، خلاقيت به خرج بدي و از روشهاي نوآورانه استفاده كني.


در هنگام تولد، هيچ كس اختلالي در عادات خودش نداره .اينها چيزهايي هستن كه ما ياد گرفته ايم.آنها جزء اكتسابي ما هستن و براحتي قابل تغيير هستن و خود واقعي ما نيستن.جزء اكتسابي همون قسمتي از ماست كه به طور عادي و تقريبا بدون تفكر، و غيرآگاهانه از ما سر مي زنه.


رفتار در ما چگونه انتخاب ميشه؟

 

بر اثر انتخاب مغز ما به عنوان بهترين و موثرترين رفتاردر همان لحظه ست. و نوعي احساس خوب به ما ميده كه اين دو ( انجام رفتار و احساس خوب) با هم در مغز ما تلفيق شده و به صورت برابر و هم ارزش در ميان.

و پس از آن مغز ما همون كاري رو كه فكر مي كنه بهتره براي انجام ، انتخاب مي كنه.
به همين علته كه افراد سيگاري، براي داشتن احساس بهتر سيگار مي كشن و يا افراد چاق، غذاي زيادي مي خورن.
عادات ما ، از جمله رفتارهايي هستن كه ما آنقدر در انجام دادنشون خبره شديم كه ديگه فراموش مي كنيم اين رفتارها ، هدف خاصي رو دنبال نمي كنن.
در برنامه بعدي همراه ما باشيد تا راهكارها رو به شما ارائه بديم.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ اسفند ۱۳۹۵ ] [ ۰۹:۵۹:۴۱ ] [ الهام كشاورز ] [ نظرات (0) ]

راه اندازي و مديريت يك فست‌فود، گزينه خوبي براي شروع يك كسب و كار كوچك است. همچنين روش‌هاي زيادي براي گسترش راه اندازي فست فود  وجود دارد و الزاماً همان منوي اوليه، ملاك عمل طولاني مدت در اين كسب و كار نخواهد بود. با كمي آينده‌‌نگري مي‌توانيد با اجاره محل، خريد تعداد محدودي تجهيزات فست‌فود و استخدام نيروي انساني لازم، رستوران خود را راه‌اندازي كنيد. اما اداره و توسعه يك فست‌فود، مانند هر كسب و كار ديگري، نياز به تحقيق و برنامه‌ريزي دارد.

 

مرحله اول: تشخيص ارتباط بين محل و منوي فست فود

 

قيمت منويي كه در نظر داريد آن را براي فست فود خود ارائه دهيد و همچنين نوع غذاهاي موجود در منو ممكن است مخاطبين خاصي را شامل شوند، الزاما در همه محل‌ها قيمت پايين مشتريان بيشتري به همراه نخواهد داشت و البته قيمت بالاي منو در بسياري از مناطق شهري منجر به كسادي كسب و كار شما خواهد شد. به ياد داشته باشيد سود خالص كسب و كار شما حاصل ضرب تعداد مشتريان شما در حاشيه سود شماست.

 

در اين مرحله، شما تشخيص خواهيد داد كه براي منوي شما چه محلي مناسب تر است يا براي محلي كه انتخاب نموده‌ايد چه منويي مناسب تر است!

 

مرحله دوم: تشخيص ارتباط بين تجهيزات فست فود، متراژ آشپزخانه و توسعه كسب و كار

 

پس از محاسبه ي حجم مورد نياز لوازم و تجهيزات فست فود خود براي تاسيس در صورتي كه قصد جابجايي نداريد و به توسعه فكر مي‌كنيد به اين موضوع فكر كنيد كه اگر مشتريان من به X تعداد برسد به چه تجهيزات جديدي نيازمندم و در نهايت بر اساس نكات فوق جايي را انتخاب نماييد كه چه در مرحله تاسيس و چه در مرحله توسعه كمبود فضا مانع رسيدن شما به اهدافتان نشود.

 

مرحله سوم: قوانين و مجوز‌ها

 

درباره موارد مربوط به اداره بهداشت و اماكن، به طور كامل تحقيق كنيد. بهترين مشاور شما در اين زمينه اتحاديه فست فود (اسم رسمي آن: اتحاديه صنف اغذيه فروشان و مواد غذايي) است كه مجوز كسب خود را نيز از آنجا بايد دريافت كنيد، حتما هنگام عقد قرارداد ملك خود شرط كنيد كه تا مدتي مثلا يك ماه در صورتي كه اين محل به دليل مشكلات صنفي يا اماكني موفق به كسب مجوز نشد قرارداد را فسخ خواهيد كرد (دليل اين امر اين است كه براي مراجعه مامورين منعقد شدن سند اجباري است) حتي در مورد محل پارك پيك خود در صورتي كه غذا را به صورت بيرون بر نيز ارائه مي‌كنيد، هم چاره‌اي بيانديشيد. در مورد مسائل بهداشتي اداره بهداشت قبل از باز شدن فست‌فود مي‌تواند دستورالعمل‌هاي لازم را به شما ارائه دهد.

 

مرحله چهارم


با بهره مندي از يك مشاور متخصص چيدمان آشپزخانه خود را طراحي نماييد. محل قرار گيري ميزها، پيشخوان و تجهيزات مورد نياز، ترافيك محل، رفت و آمد و ديگر موارد در انتخاب محل فست‌فود تاثيرگذارند.

 

مرحله پنجم

 

در مورد شركتي كه قصد خريد تجهيزات فست فود خود را از وي داريد تحقيق كنيد، پيشنهاد مي‌شود براي كاهش هزينه و سهولت دسترسي به خدمات پس از فروش به جاي خريد از واسطه‌ها از كارخانه‌ها و كارگاه‌ها خريد كنيد، تنبلي نكنيد! شما قرار است سرمايه كسب و كار خود را تا چندين سال تهيه نماييد بنا بر اين به صورت حضوري به كارگاه‌ها سر بزنيد و قرار‌هاي خود را در محل ساخت بگزاريد، از كيفيت مواد اوليه و به ويژه استيل به كار رفته در تجهيزات فست فود و همچنين مدت زمان گارانتي محصولات مطمئن شويد و سپس اقدام به خريد كنيد.

 

مرحله ششم

 

براي حساب بانكي و خدمات پرداخت از طريق كارت شتاب، دريافت دستگاه پُز، وب سايت فست فود خود و... پيش از تاسيس اقدام كنيد چرا كه در چند ماه اول پس از تاسيس به دليل تجربه كردن مسائل گوناگون فرصت براي اين چنين موارد براي شما بسيار محدود است.

 

مرحله هفتم


استخدام و آموزش نيروي انساني. هر چه قدر هم كه نيروي انساني آموزش ديده باشد، هر نوع تجهيزات فست‌فود از جمله تجهيزات آماده سازي فست‌فود، يا تجهيزات پخت فست‌فود مانند فر پيتزا نياز به آموزش و يادگيري دارند. نيروي انساني بسيار كارآزموده و نيروي انساني ساده، جزو ملزومات شروع يك فست‌فود هستند. همواره در كنار سرآشپز خود حداقل دو دستيار ماهر قرار دهيد و اجازه ندهيد كه سرآشپز خود همه امور تخصصي مربوط به پخت را بر عهده گيرد، به ياد داشته باشيد مشتريان مريض شدن يا مرخصي رفتن آشپز را درك نخواهند كرد، آنها تغيير در طعم غذاي شما را درك مي‌كنند، پس اجازه ندهيد طعم محصولات غذايي شما به نيرو انساني شما وابسطه شود و حداقل 3 نفر در آشپزخانه بايد به طور يكسان توانمندي آماده سازي كليه منوي شما را داشته باشند.

 

 مرحله هشتم


به روش‌هاي تبليغاتي و اطلاع رساني خود فكر كنيد، تبليغات، ركن اصلي شروع يك كسب و كار است. چاپ تراكت، تبليغات چاپي و تبليغات در محيط‌هاي مجازي، مي‌توانند در رشد و گسترش مشتريان شما تاثيرگذار باشند.

 

 مرحله نهم


براي افتتاحيه برنامه ريزي كنيد و بجاي رشد تدريجي اجازه دهيد تا ظاهر شلوغ فست فود شما در ديد مشتريان ثبت شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ اسفند ۱۳۹۵ ] [ ۰۹:۵۵:۴۲ ] [ الهام كشاورز ] [ نظرات (0) ]

در انتخاب  لوازم آشپزخانه و همچنين لوازم برقي آشپزخانه كاملا دقت بفرماييد

1.ظروف تفلوني

 

ظرف‌هايي با روكش‌ نچسب، از پرطرفدارترين ظرف‌هاي پخت‌وپز هستند زيرا مي‌توان با آنها بدون روغن يا با كمترين ميزان روغن و روي حرارت كم يا متوسط آشپزي كرد. مشكل ظروف تفلوني اين است كه روكش آنها به سرعت از بين مي‌رود. اين روكش نسبت به ضربه هم بسيار حساس است و ضربه‌هاي قاشق يا چاقو مي‌تواند به آن آسيب برساند. اگر تفلون آسيب ببيند، مواد سمي و ذرات مسموم‌كننده آزاد مي‌كند و غذايي كه در آن پخت مي‌شود، مضر خواهد بود. از سوي ديگر، لايه زيرين تفلون آلومينيوم است كه خود ماده‌اي سمي است بنابراين با پخت غذا در ظرفي كه تفلون آن آسيب‌ديده و آلومينيوم زيرين نمايان است، مواد سمي وارد غذا مي‌شوند. بهترين كار اين است تفلون‌هاي ساخته‌شده در كارخانه‌هاي معتبر را تهيه و درصورتي كه آسيب ديد، از پخت غذا در آن صرف‌نظر كنيد.

 

2. ظروف لعابي

 

روكش‌هاي لعابي معمولا روي ظروفي از جنس سراميك يا چدن كشيده مي‌شوند. نگهداري اين ظروف راحت است و مي‌توان براي پخت‌ غذاهايي كه به حرارت بالا نياز دارند، از آنها استفاده كرد. متاسفانه لعاب هم همانند تفلون اگر در شرايط استاندارد تهيه نشود، مي‌تواند حاوي تركيب‌هاي سمي از جمله سرب، كادميوم‌، آرسنيك و پيگمنت‌هاي رنگي شيميايي باشد. طول عمر روكش لعابي محدود است و در اثر ضربه و تغيير حرارت ناگهاني از بين مي‌رود. هنگام شستشوي اين ظرف‌ها نبايد از سيم استفاده كرد و اگر ترك بردارند، بايد كنارشان گذاشت حتي براي نگهداري غذا هم از آنها استفاده نكرد.

 

3.ظروف سراميكي

 

سراميك در واقع نوعي ورني است. به ظروف سراميكي ظروف اكولوژيك يا سبز گفته مي‌شود. اين روكش نچسب، دقيقا مثل تفلون است با اين تفاوت كه حاوي تركيب مضر موجود در تفلون نيست. روكش‌هاي سراميكي در مقابل فرسايش و خوردگي، خراشيدگي و ساييدگي تا حدي مقاوم هستند قيمت ظروف سراميكي بالاتر از ساير ظروف پخت است به همين دليل بايد در نگهداري آنها دقت فراوان داشت تا آسيب نبينند. البته طول عمر روكش سراميكي به نحوه استفاده از ظرف، ميزان استفاده و نحوه شستشوي آن هم بستگي دارد.

 

4.ظروف چدني

 

چدن‌ها (كه تركيبي از آهن و كربن هستند)، عمر بالايي دارند. اين ظروف مناسب پخت طولاني‌ با دماي متوسط هستند و اگر فاقد آلومينيوم باشند، براي پخت‌وپز مناسب محسوب مي‌شوند، پس قبل از خريد حتما به برچسب و تركيب‌هاي مندرج در آن دقت كنيد. لازم است حين استفاده از ظروف چدني، نكته‌هايي را رعايت كنيد تا چدن ديرتر از بين برود. اول اينكه قبل از استفاده بايد چند دقيقه‌اي آنها را روي حرارت بگذاريد تا گرم شوند. براي آنكه از گرم‌شدن كافي ظرف مطمئن شويد، مي‌توانيد قطره‌اي آب داخل آن بريزيد و اگر به سرعت تبخير شد، ‌يعني ظرف گرم شده است. درصورتي كه ظروف چدني اول گرم شوند، موادغذايي به آنها نخواهد چسبيد. دوم اينكه در ظرف چدني‌اي كه هنوز استفاده نشده، نبايد آب به مدت طولاني بماند زيرا باعث مي‌شود زنگ بزند. سوم، براي شستشوي چدن از ابر استفاده كنيد زيرا سيم ظرفشويي باعث خراشيدگي و آسيب آن مي‌شود و چهارم اينكه بعد از اتمام پخت، ماده‌غذايي را از درون ظروف چدني خارج كنيد تا اكسيد نشود. در ضمن در ظروف چدني فاقد روكش نبايد مواد اسيدي مثل آبليمو يا سس گوجه‌‌فرنگي ريخت.

 

5.ظروف آلومينيومي

 

اين ظروف با قيمت پايين در بازار عرضه مي‌شوند. آلومينيوم كاربردهاي وسيعي در پخت‌وپز دارد. از ورق‌ها و ظروف يكبار مصرف پخت آلومينيومي گرفته تا قابلمه و كتري و... دليل پرطرفدار بودن آلومينيوم، سبك بودن آن و پخش كردن سريع و يكنواخت حرارت است. متاسفانه طي روند پخت، احتمال آنكه تركيب‌هاي سمي آلومينيوم وارد غذا يا آب شود، بسيار بالاست پس اگر براي سلامت خود ارزش قائل هستيد، ظروف آلومينيومي يا چدن‌هاي حاوي آلومينيوم تهيه نكنيد. آلومينيوم مي‌تواند عوارض وحشتناكي براي مغز و ماهيچه‌ها داشته باشد. در ضمن اين ظروف در برابر ضربه حساس‌اند و به سرعت تغيير شكل مي‌دهند.

 

6. ظروف اينوكس يا فولاد ضدزنگ

 

اينوكس از آهن، كروم و نيكل تهيه شده است. قابلمه‌هاي اينوكس كف ضخيمي دارند و اين موضوع باعث پخش يكنواخت حرارت مي‌شود و در نتيجه غذا در آنها به سرعت مي‌پزد و در مصرف انرژي صرفه‌جويي خواهدشد. ظروف اينوكس نچسب هم هستند اما بايد مراقب بود تركيب‌هاي كلردار يا اسيدي داخل آنها نريزد. برخي از ظروف اينوكس به 10/18 معروفند، به اين معني كه از 72 درصد آهن، 18 درصد كروم و 10 درصد نيكل تهيه شده‌اند. اين ظروف از جمله بهترين ظروف پخت محسوب مي‌شوند و طول عمر بالايي دارند و مي‌توان به سلامت غذايي كه داخل آنها پخته مي‌شود، اطمينان داشت.

 

7.ظروف شيشه‌اي يا پيركس

 

ظروف پخت شيشه‌اي يا اصطلاحا پيركس، حرارت بالا را تحمل مي‌كنند و در صورتي كه اين ظروف رنگ نشده باشند، مي‌توان گفت سالم‌ترين نوع ظروف براي پخت غذا هستند. اگر به اين ظروف ضربه‌هاي محكم وارد نشود و دچار شوك دمايي نشوند، مقاوم هستند و از همه مهم‌تر بازيافت مي‌شوند! تنها نكته اين است كه بايد مراقب باشيد غذا داخل آنها ته نگيرد و نچسبد.

 

8.ظروف سفالي

 

هزاران سال است كه از اين ظروف براي پخت كمك مي‌گيرند. اين ظروف روكش لعاب يا ورني ندارند و درنتيجه بسيار سالم و طبيعي هستند. متاسفانه امروزه از اين نوع ظروف بسيار كم استفاده مي‌شود.

 

9.ظروف مسي

 

مس‌ هادي خوب حرارت است و اگر روي گاز آشپزي مي‌كنيد، مي‌تواند ظرف پخت مناسبي باشد. معمولا از ظروف مسي براي تهيه مربا استفاده مي‌كنند. مس قرمز به مرور زمان در مجاورت هوا اكسيد مي‌شود و به سبز خاكستري مي‌گرايد. مسي كه به اين رنگ درآمده، براي سلامت مضر است. مس زياد براي سلامت مضر است به همين دليل معمولا داخل مس را با فلزي ديگر مي‌پوشانند. مشكل ظروف مسي اين است كه روكش داخلي آنها به مرور زمان به دنبال استفاده يا ريختن مواد اسيدي از بين مي‌رود. به‌تازگي ظروف مسي با اينوكس روكش مي‌شوند كه نگهداري‌اش ساده‌تر و استفاده آن سالم‌تر است. برخي از ظروف نيز تركيب مس و زينك هستند اما تعداد آنها بسيار كم است و به سختي پيدا مي‌شوند.

 

10.ظروف سيليكوني

 

سيليكون چيزي شبيه به كائوچو است و از تركيب طبيعي سيليسيوم و اكسيژن تهيه شده است. از ظروف سيليكوني بيشتر در پخت شيريني‌ها استفاده مي‌شود. زمان پخت در اين ظروف، سريع‌ است و حتي بدون روغن ماده غذايي از آنها جدا مي‌شود. شستشوي آنها ساده است و مي‌توان به‌راحتي آنها را از فريزر به فر منتقل كرد. البته نبايد اين ظرف‌ها را روي حرارت مستقيم گذاشت. كيفيت ظروف سيليكوني و بهاي آنها متفاوت است. سيليكون‌هاي پلاتيني از گران‌ترين انواع هستند و مي‌توان از آنها در درجه حرارت‌هاي بسيار بالا استفاده كرد. سيليكون پراكسيد ضعيف‌ترين نوع سيليكون است و برخلاف نوع پلاتيني تحمل 4 ساعت حرارت 200 درجه را ندارد. سيليكوني كه كيفيت پاييني دارد، هنگام استفاده بوي نامطبوعي توليد مي‌كند و ممكن است مولكول‌هاي سمي را وارد غذاي شما كند، بنابراين اگر ظرف سيليكوني‌تان از نوع مرغوب نيست فقط از آن براي موادغذايي‌اي كه در سرما تهيه مي‌شوند، مثل ژله، استفاده كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ اسفند ۱۳۹۵ ] [ ۰۹:۵۴:۴۹ ] [ الهام كشاورز ] [ نظرات (0) ]

اگر قصد راه اندازي رستوران، آشپزخانه، يا كترينگ را داريد، بايد در مورد هزينه هايي كه لازم است انجام دهيد اطلاعات بيشتري به دست بياوريد. مسلماً اولين كاري كه شما انجام مي‌دهيد، از جمله هزينه هاي بنيادي براي اين منظو رميتوان به هزينه محل، هزينه دكوراسيون، هزينه ميز و صندلي، و هزينه مربوط به خريد تجهيزات آشپزخانه صنعتي  و رستوران نام برد. اين مقاله سعي دارد مهم ترين مسائل در خريد تجيهزات براي آشپزخانه صنعتي يا  فست فود را يادآوري نمايد.

 

1. معيارهاي خريد تجهيزات آشپزخانه صنعتي را مرور كنيد.

 

آشپزخانه يك رستوران، معمولاً  در ديد مشتريان نيست و به غير از كارمندان خود رستوران و گاهي هم ماموران بهداشت، كسي آن را نمي بيند. هميشه بايد اين سوال را بپرسيد كه اين وسيله چه قدر اهميت و كاربرد دارد؟  

 

ايمني، كارايي، سهولت استفاده و ويژگي هاي بهداشتي ( ضد زنگ بودن ، سهولت پاكيزه سازي و روغن زدايي و...) در اولويت معيار هاي خريد تجهيزات شما قرار دارند.

 

2. فضاي آشپزخانه تان را در نظر بگيريد

 

در خريد تجيهزات مساحت آشپزخانه و شكل هندسي آن بايد در نظر گرفته شود. همچنين اگر آشپزخانه اي شلوغ و به هم ريخته داريد، در ابتدا بايد فكري به حال نظم دادن به آن بكنيد و فضاي خالي براي وسيله يا تجهيزات جديد باز كنيد. منظم بودن يك آشپزخانه، بازدهي كاركنان شما را افزايش خواهد داد. (به زودي مقاله اي با موضوع بهره مندي از اصول 5s در آشپزخانه صنعتي در وب سايت گارد استيل قرار خواهيم داد تا با روش هاي جهاني نظم در آشپزخانه صنعتي بيشتر آشنا شويد.).

 

تجهيزات آشپزخانه در اندازه‌ها و شكل‌هاي مختلف وجود دارند. شركت‌هاي توليد كننده لوازم آشپزخانه، قابليت ساخت سفارشي را نيز به مشتريان خود ارائه مي‌دهند. مي‌توانيد خريد تجهيزات و طراحي آشپرخانه را به جاي واسطه به يك كارخانه بسپاريد.

 

 

3. مطمئن شويد وسيله اي كه مي‌خريد مصرف صنعتي دارد نه خانگي

 

اين مسئله ممكن است در مورد اكثر تجهيزات آشپزخانه مصداق داشته باشد. خريد تجهيزات كوچك، اگر چه در ابتدا ممكن است به صرفه تر باشند، اما بعيد به نظر مي‌رسد كه كارآيي يك دستگاه صنعتي را داشته باشند. تجهيزاتي كه خريداري مي‌كنيد بايد توان استفاده روزانه را داشته باشند.  به عنوان مثال برخي افراد براي صرفه جويي در خريد سرخ كن به جاي دستگاه تمام استيل سرخ كن صنعتي، سرخ كن خانگي تهيه مي نمايند و متحمل هزينه هاي تعمير و عدم توانمندي روغن زدايي به صورت مناسب مي شوند.

 

4. از كسي كمك بخواهيد

 

قطعاً يكي از ايده‌هايي كه مي‌توان هنگام خريد تجهيزات رستوران اجرا كرد، همراه كردن كسي است كه در حال حاضر آشپزخانه دارد يا قبلاً داشته است. استفاده از تجربيات ديگران، كمك بسيار موثر و مطمئني است كه مي‌توانيد داشته باشيد. به اين فكر كنيد كه قرار است هزينه بالايي براي خريد تجهيزات داشته باشيد و حتي يك ايده مي‌تواند سود زيادي در دراز مدت نصيب شما بكند. 

 

 5. تا جايي كه مي‌توانيد محصول را بررسي كنيد

 

حتي اگر به اندازه كافي به فروشنده خود اطمينان داريد، سعي كنيد براي اطمينان خاطر خودتان هم كه شده، يك بار عملكرد دستگاه را بررسي كنيد. نوع عملكرد دستگاه، شيوه تميز كردن قطعات مختلف، نوع استفاده، و كاركرد تمام دكمه‌ها، بخش‌ها و اجزاي آن را بررسي كنيد. مهم ترين نكته اين است كه دستگاه همان طور كه شما تصورش را داريد عمل كند. همچنين در هنگام خريد از شرايط احتمالي كه فروشنده مشكلات محصول را شامل گارانتي نخواهد كرد مطلع شويد و در آخر اينكه اگر مي خواهيد دسترسي سريعتر به تكنسين هاي ساخت داشته باشيد از يك كارخانه خريد كنيد.


 6.  روي خريد يخچال و تجهيزات پخت و پز سرمايه گذاري كنيد.

 

براي خريد يخچال و تجهيزات پخت و پز صنعتي باكيفيت، بيشتر هزينه كنيد تا گرفتار هزينه هاي ناشي از تعمير و نگهداري نشويد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ اسفند ۱۳۹۵ ] [ ۰۹:۵۲:۱۳ ] [ الهام كشاورز ] [ نظرات (0) ]

رمز موفقيت و يكي از مشخصه هاي بارز هر هتل يا تجهيزات رستوران مجلل نحوه انتخاب ظروف پذيرايي آن مي باشد. اين ظروف مي بايست به نحوي انتخاب شوند كه:

 

1. به لحاظ طراحي، زيبا و از نظر كاربري متناسب با مصرف باشند.

2. از استحكام لازم جهت استفاده مكرر روزانه برخوردار باشند.

3. قابل دسته بندي بوده و به سادگي حمل و نقل گردند.

4. آرم و نام هتل و نقش روي ظروف در مقابل شستشوي مكرر روزانه با شوينده هاي قوي و حرارت بالاي ماشينهاي  ظرفشويي صنعتي، مقاوم باشد.

 

جاي خوشحاليست كه به اطلاع برسانيم، شركت چيني زرين ايران طي سال هاي اخير با بهره گيري از بيش از يكصد و سي سال تجربه مفيد در صنعت چيني  و سراميك، استفاده از مرغوبترين مواد اوليه و برخورداري از آخرين تكنولوژي و ماشين آلات اين صنعت، موفق به عرضه محصولاتي بي رقيب و مطابق با آخرين استانداردهاي جهاني به بازار گرديده كه پاسخگوي نيازهاي متنوع دست اندركاران صنعت پذيرايي و كيترينگ بوده است. به نحوي كه هم اكنون طيف وسيعي از بزرگترين و خوشنامترين هتل ها و رستوران هاي سراسر كشور در زمره مشتريان اين شركت قرار دارند.

 

تجهيزات هتل مخصوص استفاده در رستوران، تالار، هتل و ساير اماكن اقامتي و پذيرايي كه توسط اين شركت ارائه ميگردد عبارت است از:

 

• ظروف چيني هتلي

• سرويس قاشق، چنگال و كارد

• انواع ليوان و گيلاس كريستالين

 

ظروف هتلي زرين كه از نوع چيني سخت مي باشد، با گذراندن آزمايشات دقيق كنترل كيفي، داراي مقاومت بسيار بالا در برابر ضربه و همچنين شوك هاي حرارتي بوده و با بهره گيري از بهترين مواد اوليه، عاري از هر گونه مواد مضر براي سلامت انسان و به طور قطع بهداشتي ترين ظروف غذاخوري مي باشند.

طراحي قطعات اين سري از محصولات با در نظر گرفتن فرهنگ مصرف به گونه اي است كه علاوه بر ظرافت و زيبايي و رعايت اصول ارگونومي، استفاده از آنها در حد اعلاي كاربري را ميسر ساخته است. به علاوه اشغال كمترين فضا در هنگام انبارش و حمل و نقل سريع و آسان آنها در زمان ارائه سرويس، حاصل طراحي هوشمندانه قطعات و قابليت دسته بندي و روي هم قرار گرفتن آنها است.

در نهايت با بهره گيري از فناوري دكور داخل لعابي كه در ايران انحصاراً توسط اين شركت ارائه مي گردد، احتمال كمرنگ يا پاك شدن آرم و لوگوي اختصاصي شما از روي ظروف به صفر رسيده است.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲ اسفند ۱۳۹۵ ] [ ۰۹:۴۸:۵۶ ] [ الهام كشاورز ] [ نظرات (0) ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

با سلام خدمت دوستان عزيز اميدوارم كه از مطالبي كه در اين وبلاگ منتشر ميكنم راضي باشيد لطفا نظراتتون رو بگيد موفق باشيد دوستان
نويسندگان
مطالب تصادفی
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 8
دیروز : 13
افراد آنلاین : 1
همه : 1692
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب